dinsdag 24 november 2009

"Sie möchten Ihr Konto schliessen? Aber natürlich" *Klik!*

Zo ging het ongeveer gisteren, toen ik bij de Deutsche Bank aangaf dat ik mijn rekening wilde sluiten.
Om het even uit te leggen, toen ik aan het begin van mijn stage mijn pincode niet meer wist, zijn wij ook naar de Deutsche Bank gegaan en toen werden we bij de 'receptie' gevraagd om even te gaan zitten tot we bij een bureau/hokje terecht konden, terwijl een nieuwe pas aanvragen mij nou niet bepaald moeilijk leek. Daarom ging ik er van uit dat ik weer mijn 'probleem' aan moest geven en dat we dan doorgestuurd zouden worden.
Maar nu had ze binnen een minuut mijn rekening gesloten, en werd pissed toen ik meldde dat ik m niet nu al wilde sluiten. "Ja, maar nu is ie al gesloten!"
Ohwkeeeeej, en nu? Er staat nog geld op, er komt nog geld op???
"Ja, dat heeft u niet gezegd, ik heb m nu al gesloten!"
Toen is ze even achter een centrale gaan bellen om de opheffing ongedaan te maken...
Maar dit kan toch niet kloppen? Ik had ook nog niks ondertekend of iets in die trant, dus kan die rekening in mijn mening nog helemaal niet gestopt zijn. En is er niet een vragenlijstje wat die mensen af moeten, voordat ze zon beslissing kunnen nemen? Om te beginnen alleen al, waarom wilt u uw rekening bij ons afsluiten?????
Maar goed, ze kwam dus terug met goed nieuws, de rekening was nog niet helemaal van de aardbodem verdwenen. Ze bleef nog enigszins mekkeren bij alles wat ik zei, maar ik ben voor een van de eerste keren beschaafd boos geworden op die trien. Meestal lukt het me dan niet om boos te blijven op zo iemand en kruip ik dan in de 'onderdanige' sorry figuur. Gelukkig hield mijn boosheid dit x lang genoeg aan om alsnog even te laten zien dat wij dit echt ONZIN vonden. Uiteindelijk trok ze nog terug en deed weer min of meer vriendelijk, en ze heeft het in ieder geval voor mij geregeld.

1 opmerking:

  1. zeauw hé! Wat was dat een demente snol.
    Niet alleen had ze plots op een belachelijke manier de rekening van co plots gesloten, maar de blik die ze corine daarna toewierp!!!
    Ik(we) kon haar kop wel door t hokje heentrekken.

    Daarom is bovenstaand verhaal ook nog vrij rustig, haha. Corine liet inderdaad netjes merken dat ze heeeeeel heeeeeel boos was. Was ook wel mooi om dat in het duits te zien. go co!

    maargoed, nu is alles tog gelukt. Ondanks deze enorme trien.
    Helaas vergeten dr naam te vragen om een klachtbrief te schrijven :p

    BeantwoordenVerwijderen